onsdag, augusti 16, 2006

Tankar just nu

Nu är semestern slut och jobbet har kommit igång så smått. Vi har ju inga elever ännu vilket gör att det är lugnt och skönt… Sedan blir det full fart och skönt...

Har pratat med min rektor om att börja jobba heltid och fått mer än ett halvt löfte om att det ska kunna gå bra i början av september. Det känns bra!

Under våren planerade jag inför hösten att lägga fler timmar i församlingen på förberedelse, bön och annat som Gud öppnar vägen för. Sedan kom beslutet om adoption och det kastade om våra liv på ett härligt sätt. Men då blev sparande också en prioritet. Så jag hamnade i ett läge när jag funderade på hur jag skulle göra. Kan jag lägga mer tid i församlingen (vilket jag hemskt gärna vill) och samtidigt jobba heltid på Kometskolan?

Ja! Det känns verkligen så och det viktigaste är att jag håller mig böneliv fräscht, regelbundet och vibrerande.

Så det kommer att bli en hektisk höst, med mycket att göra. Och just nu ser jag fram emot allt med förväntan och tillförsikt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hi NIklas - I "read" your 101 blog - I understood the part about the door & window & some comments about Frederick and Katie. Maybe a beautiful woman will translate the blog for me.....

Hennyfair sa...

Yes, maybe someone might translate..... Hm....Who do you we know that could translate Swedish to English????